måndag 29 juni 2015

Roadtrip till Växjö m.m

tj_5255c0f3e087c325392175c3 2_200577643

Idag har Tony börjat arbeta igen efter en veckas semester. Nu jobbar han några veckor till, sen tar han ytterligare några veckors semester.

85473eea

I måndags var vi iväg och handlade bl.a lite reservdelar till bilen och på kvällen fick Tony reparera bilen. I tisdags var det sen dags för en "Roadtrip" till Växjö. Min syster Britt-Marie och hennes man Sven följde med på denna lilla "utfärd". Vi "plockade" upp min syster och hennes man i Olofström. På vägen upp till Växjö stannade vi i Ryd där Sven skulle köpa "maggots".
När vi sedan kom upp till Växjö så började vi med lite shopping på Röda Korset/Kupan. När vi hade handlat lite så blev det kaffe och varsin räkmacka där innan vi begav oss vidare till Erikshjälpen för ytterligare shopping, därefter blev det en tur till Grand Samarkand som är ett köpcentrum med mycket fina affärer, där handlade jag lite smycken och Britt-Marie handlade också lite smycken, därutöver shoppade hon också en del kläder. När vi var färdiga med vår "shopping" så hade vi blivit hungriga igen. Vi bestämde vi oss då för att åka hemåt. Under resan hemåt så bestämde vi oss för att stanna vid IKEA i Älmhult och att äta middag där.

Resten av veckan har Tony och jag mest varit hemma förutom nån tur till stan för att handla lite.

I onsdags var det 38 år sedan Tony och jag förlovade oss, men det har jag ju redan skrivit om här i bloggen.

version-3abafd7fc7365495764b694ee5628175

I fredags kom Christian hit för att fixa en del på sin bil och det tog hela dagen å han höll på med detta långt ut på natten. I lördags blev det också bilreparationer här igen eftersom "kamremmen" hade gått av på en av Anettes och Christers bilar.
I lördags hade Tony och jag 28-årig bröllopsdag men vi orkade inte fira något utan det får bli lite firande när han tar nästa semesterperiod. Vi skall försöka komma iväg till Danmark nån dag i alla fall.

85473eea

Igår blev det så en tur för mig, Christian, Christer och Alva till IKEA i Älmhult eftersom Christian skulle köpa en ny säng.

Idag har jag tvättat, städat och grejat här hemma, så nu känner jag mig ganska trött, men har fortfarande en hel del som behöver fixas här.

2_192807835

Krambl912

Nilla  version-fca800a1ba9b81662d6315f707e7ea5a  copy20of20student_clipart_girl1_150494130

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar