söndag 23 augusti 2009

Söndag med Mannheimer och Tengby

Sunday78 Hejsan kära vänner! Just nu sitter gubben och jag här vid köksbordet med våra bärbara datorer. Vi har ätit en god frukost och nu lyssnar vi på Mannheimer och Tengby som går på Radio P4. Senare idag skall gubben ut och fixa lite i trädgården, jag har planer på att börja städa i källaren. I ett rum i vår källare sätter vi in allt möjligt som skall sorteras och städas upp i och just nu är det alldeles för mycket grejer i det här rummet, vi borde slänga en hel del av de här sakerna som vi sparat på. Det blir nog så att jag börjar rensa lite grann där i dag så får vi se hur långt jag hinner. bildrosor Jag skickar med en fin dikt, ett dagens tankekorn och en fin låt som jag blir så glad av!Sola33

Dagens tankekorn! 

Vänd ansiktet mot solen,
så ser du inte skuggorna.
- Helen Keller -

dividers8283   dividers8283dividers8283

V Ä N S K A P  blomsterkorg_sidobild(2)

Vänskap  
är ingenting man får
den blir till som en gåva
att vårda som ett smycke
ovärderligt.

































Vänskap är trygghet,
omtanke när dagen blir svår
ger ro i oro,
tänder ljus i mörker.
Vänskap kräver inte
den ges frivilligt
utan baktankar
giv din vänskap som gåva
och du finner glädjen.
award



 Nillabowkiss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar