lördag 1 augusti 2009

Solig 1:a augusti

WEEKEND-55 Skickar här en hälsning till Er alla och önskar Er en jättefin dag, den här första dagen i birthstbearaug1-vi augusti.

Här i Blekinge skiner 1 solen från en klarblå himmel och det skall bli bloggOrPage_083802759_194115 varmt idag.

Jag skickar här också en hälsning till min systers man som idag fyller år. GRATTIS KJELL!!

Happy_birthday_hjrtan

322173ul1svytggs_1200128957_5855893 Avslutar med en vacker dikt av Bengt Erik Hedin, en dikt som stämmer till eftertanke.

DRÖM  rxhangtu

Det finns en dröm om allas lika värde gif_flower_7
om fred och samarbete i en värld

Det finns en dröm om inga gränser
om du och jag och alla  

Det är en dröm en längtan
mitt bland gränser och olikhet
mitt i vårt orättvisa liv

Och drömmen hjälper oss att leva
och drömmen växer i vårt liv
så vi kan bryta gränserna
och krossa orättvisan
.

cqzkpcw

 

  15n6ghv bday_tigger
Nillacartoon_31514 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar