torsdag 7 oktober 2021

Tredje vaccindos, vinst för Mjällby AIF & bok om psykisk ohälsa.

f09a0c34Nu får det väl bli en liten uppdatering igen. Mitt senaste blogginlägg var ju i onsdags i förra veckan så jag kör väl därifrån…

Torsdagen den 30 september var det dags för mig att få min 3:e vaccindos mot
Covid-19. När Tony kom hem från arbetet fixade vi lite grejer här hemma och på eftermiddagen begav vi oss iväg in till stan. När jag kom in i salen där vaccineringen skulle göras så frågade sköterskan om jag skulle ha min första eller andra dos men när jag svarade att jag skulle ha min 3:e dos såg hon lite konfunderad ut. När vaccineringen var klar körde Tony och jag till Bromölla för att handla. Vi var först inne och lämnade lite saker i en Second-hand butik innan vi körde vidare till Biblioteket. Jag kollade efter en bok som en av mina vänner har skrivit men den fanns tyvärr inte där så jag lånade några andra böcker i stället. Nästa gång jag besöker biblioteket i Bromölla skall jag be dom ta hem den här boken. Jag tror att det är en väldigt bra bok och sedan är det ju lite speciellt eftersom jag känner tjejen som har skrivit boken och hon har sina rötter här i Sölvesborg. När vi var klara på biblioteket körde vi vidare till Maxi för att handla några matvaror innan vi körde hem. Det blåste och regnade en hel del i torsdags och en del av mina blommor hade blåst omkull och några krukor hade gått sönder. Det var bl.a. min Dahlia som hade blåst omkull så jag klippte bort alla blommorna och tog in dessa.

Framsida-bok-2Baksida-3

I fredags blev det en ganska lugn dag hemma. Tony hade tänkt att han skulle klippt gräset men gräsklipparen startade inte så han fick ladda batteriet på den. På eftermiddagen gick vi igenom en hel del böcker som vi skall fotografera och lägga ut till försäljning på Tradera.

fqice5qdxbllfkv0zjm311_tradera_156990241[4]

Lördagen den 2 oktober åt vi frukost ganska tidigt och sedan gjorde vi oss klara och begav oss iväg till Bromölla för att handla lite. När vi kom hem fixade jag en del inomhus och Tony klippte gräset innan regnet kom. På eftermiddagen kollade vi på några allsvenska fotbollsmatcher och sedan kom Christian hit innan han körde ut till jobbet i Mjällby. Han hade ett verktyg med sig som Tony skulle låna.

l_79_thumb1[6][3]l_79_thumb1[6][3]l_79_thumb1[6][3]

I söndags den 3 oktober blev det en tvätt- och städdag för min del och Tony var hos en granne och hjälpte honom med en del bilreparationer. När Tony kom hem var det dags att börja förbereda middagen och sedan kollade vi på den allsvenska matchen mellan Malmö FF och Mjällby AIF. Jag håller ju alltid på MAIF men i söndags var det extra spännande eftersom vi hade satsat pengar på vinst Mjällby AIF och det blev vinst för mitt kära MAIF så vi vann lite pengar.

244344663_10158219837361129_29843798933061289_n244404842_252811480188218_9122844609612566278_n

20211003_180856[4487].jpg2
Söndagens middag!

I måndags den 4 oktober handlade Tony på Lidl innan han körde hem. Han köpte bl.a några byxor till mig. Jag var tveksam om vilken storlek som skulle passa så han fick köpa ett par i storlek L samt ett par i storlek M och till min förvåning så kunde jag ha byxorna i storlek M. Det känns verkligen kul att jag har gått ner en del i vikt och att jag kan ha mindre klädstorlek. Efter att vi fikat lite städade Tony altanen och jag rensade ut några kläder från min garderob. Jag har samlat ihop en hel del kläder som jag skall försöka sälja på vårt nästa loppis i Nakterhuset. När vi höll på att greja här fick vi besök av Christian, Amanda, Calle och Lotta så det blev några timmars samvaro tillsammans med dom.

l_79_thumb1[6][3]l_79_thumb1[6][3]l_79_thumb1[6][3]

Tisdagen den 5 oktober fick jag ett nytt batteri till min dator. Under den senaste tiden har batteriet på min laptop varit helt ur funktion. Jag har inte kunnat dra ut sladden utan att datorn slutat fungera så jag har inte ens kunnat flytta den utan att den har lagt av. Tony hade beställt ett nytt batteri på nätet och i tisdags fick jag det levererat och Tony bytte batteriet på datorn. När han var klar med detta begav vi oss iväg för att handla. Jag ville ju köpa ett par byxor till så vi bestämde oss för att köra till Kristianstad men på nervägen stannade vi först i Bromölla och köpte byxorna där innan färden gick vidare till Kristianstad. När vi kom hem från vår lilla shoppingtur tog vi det lugnt en stund innan det var dags för middag.

hansengunilla_1633591091306835

Igår vaknade jag med djävulska smärtor så jag fick ta en hel del smärtstillande och blev så trött av morfinet så jag sov en hel del på förmiddagen. När Tony kom hem strax efter klockan elva fikade vi och jag fick i mig ett par smörgåsar, därefter tog jag en dusch för att försöka piggna till lite. Efter duschen fixade jag med en del tvätt, disk samt lite andra hushållssysslor. Vid tvåtiden kom det en kille och hämtade ett fönster som vi haft ute till försäljning på Marketplace. Lite senare på eftermiddagen var det dags för oss att bege oss in till stan eftersom jag hade en tid bokad hos min tandhygienist Inger på Folktandvården. Hon tyckte att det såg bra ut och det hade inte bildats så mycket tandsten som tidigare så nu behöver jag bara kallas en gång var sjätte månad. När jag var klar på Folktandvården var vi inom på Biblioteket och kollade efter Emmas bok men dom hade den inte där heller och det fanns inget intresse av att ta hem den heller.

l_79_thumb1[6][3]l_79_thumb1[6][3]l_79_thumb1[6][3]

Idag vaknade jag med smärtor igen, men som tur är så har jag inte något särskilt planerat för dagen.

Nu skall jag ta och fixa lite frukost till mig, sen får vi se vad jag hittar på men solen solen skiner i alla fall så det piggar ju upp en del.

(0_980ed_67918621_X5L

20bce461d21eÖnskar alla läsare en jättefin dag!
Ta väl hand om Er och varandra! 25gbaoocczfpsi3fdeu7kxjzive

41

(((bvn34z4tq8k18OGlO1JQ1T0xrCY@122x178glitterfy7111057T719B81

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar