fredag 22 april 2016

Betalat fel avgift på Vårdcentralen!

1e2119c0614c0052827209b2f78f64b8bbc

Så blev det fredag igen och fint vårväder med strålande sol även idag.Sun

bb1cl3a   cute115

När Tony kommer hem efter jobbet idag så skall vi köra iväg för att handla lite till helgen. Jag skall även åka inom Vårdcentralen för att tala om för personalen att jag fick betala fel avgift i tisdags. Det som hände i tisdags var att mitt frikort var slut så jag skulle börja betala igen, (ingen konstigt med det) men jag fick betala fel avgift. Jag skulle ta prover och en provtagning kostar 100 kronor här i Landstinget Blekinge och jag hade 2 prover som skulle tas, det var mitt PK-prov och ett annat prov som jag tar en gång i månaden. Personalen i 
"luckan" på Vårdcentralen sa att det blev
200 kronor som jag skulle betala för provtagningen eftersom det var 2 prover som skulle tas. Jag opponerade mig och sa att en provtagning kostar ju 100 kronor, men hon ringde till nån och kollade som sa att det skulle vara 200 kronor eftersom det var 2 prover. Jag betalade 200 kronor men tyckte hela tiden att det inte kunde vara rätt, så jag tog upp det med min kurator i onsdags. Hon ringde tillbaka igår efter att hon kollat med nån på Ekonomiavdelningen och det var ju fel belopp som jag hade betalat.Money Allt skall man tydligen behöva kolla extra i dagens läge Sad smile Jag tyckte verkligen att det lät konstigt, tänkte mig att om jag nu hade haft prover till 4 ställen, (skulle ju kunnat vara så), jag ställde mig då frågan om jag skulle betalat 400 kronor (låter ju helt orimligt). Tänker också på att det är många som inte orkar "strida" om saker och ting utan bara betalar. Jag har skrivit på Landstinget Blekinges Facebooksida, så nu hoppas jag att det går ut information till Vårdcentralerna vad som gäller. Jag vet nämligen att en av mina vänner har fått betala fel på en annan Vårdcentral och då undrar man ju hur många fler som "blivit lurade på pengar". "RÄTT SKA VARA RÄTT"

n_64905173_72741502bb1cl6a

Nillamed_valentine-bananamed_valentine-ladybug

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar