fredag 10 juli 2015

Ultraljud av hjärtat & kallelse till Plastikkirurgen i Malmö!

Hello23433141[4]
Så är det fredag igen SkrattarI förrgår hade jag en bra dag, orkade fixa lite mer här hemma, än vad jag orkat på ett tag, men sen igår hade jag en "skitdag" igenGråtande ansikte och idag är jag inte heller pigg. Känner mig trött och har värk igen. Har i alla fall tagit hand om disken från gårdagen nu och startat en maskin tvätt. Tony får hänga upp tvätten när han kommer hem, det är nämligen lakan och stora badlakan, blir lite för tungt för mig. Jag får ändå vara glad för det som jag orkar göra här nu för tiden och Tony märker ju också att det inte blir lika mycket för honom att fixa. Hade varit skönt om jag orkat ta dammsugning och sådant också, men det är för ansträngande för andningen. Det har ju hänt att jag dammsugit ibland, men sen är jag helt slut och orkar inte göra något mer. "Bättre med lite skit i hörnen, än ett rent helvete".

version-a70fc5381faeae7cf9efcea8a7dc68cb        basket[3]

Jag har nu fått kallelse till ultraljudsundersökning av hjärtat den 21 juli på Blekingesjukhuset i Karlshamn. Denna undersökning skall göras eftersom det eventuellt kan bli aktuellt med operation av mina kärlförändringar. En av läkarna på Kärlkliniken vid SUS i Malmö (UMAS) ringde i juni och pratade med min man. Tydligen är det komplicerat eftersom kärlförändringarna ligger väldigt djupt i venerna. Jag vet fortfarande inte vad som går att göra åt mina problem, men nu har det i alla fall kommit så här långt, med ultraljud av hjärtat och sedan har jag fått en tid den 27 augusti till Plastikkirurgiska mottagningen i Malmö för undersökning och bedömning. Så bollen är i alla fall i rullning och det känns ju bra så långt, men sen återstår det att se vad som händer vidare. Varken läkarna eller jag är ju 
egentligen intresserade av ett kirurgiskt ingrepp under narkos, detta med tanke på vad som hände på Karolinska sjukhuset 2011 och med de komplikationer som blev vid den operationen, visserligen var det en "väldigt stor" operation av lungorna (en s.k. trombendartärektomi).
  Känns ju i alla fall bra att det blir ett läkarbesök i Malmö i augusti, men hade gärna haft det gjort tidigare. Känns som att jag inte kan koppla av alla funderingar, och det hade ju varit skönt att kunna glädjas av sommaren på ett annat sätt än att gå och fundera på detta.

Hug12[3]

Nilla20fl2010[6]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar